Zekere Basis is ISO 9001-HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) gecertificeerd.
Dit keurmerk staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn: onafhankelijk en betrouwbaar.
Met het HKZ keurmerk laten we zien dat we serieus werk maken van kwaliteit van zorg en dat we voldoen aan de eisen die daaraan gesteld worden door cliënten, professionals en relevante stakeholders. We hebben intern de zaken goed op orde, stellen de cliënt centraal en werken voortdurend aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening.
Zekere Basis heeft ook het keurmerk gedragscode beschermd wonen Twente. Dat betekent dat we consistent, consequent en met een houding van respect en gelijkwaardigheid werken.
Zekere Basis wil graag weten wat cliënten en hun naasten vinden van de kwaliteit van verblijf en begeleiding. Wat gaat goed en wat kan beter?
Eens per twee jaar houden we een cliënt ervaringsonderzoek. Dit onderzoek helpt ons om doorlopend aan de verbetering van onze dienstverlening te werken.
Het onderzoek is opgesplitst in 2 delen.
1) Woonlocatie De Basis
Het gemiddelde cijfer dat cliënten op deze locatie ons in 2023 gaven was een 7,4. De uitkomsten van het cliënt ervaringsonderzoek 2023 deel 1 vindt u hier. De cliëntversie wonen vindt u hier.
2) Zelfstandig wonen met begeleiding op de locaties Noorderhagen, Hengelosestraat en in eigen woning
Het gemiddelde cijfer dat cliënten op deze locaties ons in 2023 gaven was een 8,2. De uitkomsten van het cliënt ervaringsonderzoek 2023 deel 2 vindt u hier. De cliëntversie zelfstandig wonen vindt u hier.
Ook door het achterlaten van een waardering op www.zorgkaartnederland.nl kunnen wij onze zorg steeds verder verbeteren. We nodigen cliënten en naasten daarom graag uit om hun mening over onze zorg te geven.
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) bewaakt en bevordert de veiligheid en kwaliteit van zorg. Zekere Basis is in augustus 2017 voor het laatst door de inspectie bezocht en getoetst.
Klik hier voor het inspectieverslag.
Het kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg is ontwikkeld voor de hele branche. Het is bedoeld als een wegwijzer bij het organiseren van goede zorg voor mensen met een beperking.
Daarbij wordt vooral gekeken naar de kwaliteit van bestaan en welke bijdrage de zorg en ondersteuning daaraan kan leveren. Belangrijke uitgangspunten in het kwaliteitskompas zijn persoonsgerichte zorg, inspraak, samenwerking en regie over het eigen leven. Door op de links te klikken kom je bij het Kwaliteitskompas en en Kwaliteitskompas in makkelijke taal.
Zekere Basis publiceert vanaf 2018 jaarlijks een kwaliteitsrapport, waarmee inzicht gegeven wordt op de kwaliteit van zorg en ontwikkelingen daarin.
Het kwaliteitsbeeld 2023 vindt u hier.
We willen jou graag goed begeleiden en ondersteunen zodat je tevreden bent. Als je niet tevreden bent over je verblijf of de zorg van de Zekere Basis, dan willen we dat natuurlijk graag weten. Dan kunnen we samen kijken wat we voor je kunnen doen. Elke vraag of klacht wordt vertrouwelijk behandeld en is voor ons belangrijk om onze dienstverlening te verbeteren.
Als je niet tevreden bent praat er dan eerst over met je persoonlijk of ambulant begeleider, de betrokken groepsbegeleider of de gedragswetenschapper.
Komen jullie niet tot een oplossing dan kan je met de vertrouwenspersoon in gesprek gaan. De vertrouwenspersoon kan je eventueel ook helpen met het invullen van een klachtenformulier.
De vertrouwenspersoon
Je kan met de vertrouwenspersoon in gesprek gaan om je vraag/probleem te bespreken. Zekere Basis heeft twee externe vertrouwenspersonen voor cliënten en hun naasten. De vertrouwenspersoon kan met je in gesprek gaan of kan je het helpen met het invullen van een klachtenformulier.
Cliëntvertrouwenspersoon bij zorg die als onvrijwillig wordt ervaren
Zekere Basis staat niet geregistreerd in het locatieregister Wet zorg en dwang (Wzd). Dit betekent dat Zekere Basis geen individuele vrijheidsbeperkende maatregelen inzet zonder instemming van de cliënt. Toch kun je de zorg als onvrijwillig ervaren, of je beperkt voelen in je vrijheid. In dat geval kun je gratis contact opnemen met een cliëntenvertrouwenspersoon die gespecialiseerd is in de Wet zorg en dwang. Dit kan via 088 – 2015900 of cvp@hetlsr.nl.
Is je vraag of klacht nog niet naar tevredenheid beantwoord of opgelost dan kan je een klacht indienen. Zie voor meer informatie en formulieren de ‘klachtenregeling’ op deze website.
De Zekere Basis vindt het belangrijk om duurzaam om te gaan met mens en milieu en heeft daarom de volgende maatregelen genomen:
Daar waar mogelijkheden worden gezien om nog verder te verduurzamen wordt actie ondernomen.